7 Nisan 2009 Salı

Bir Gzip Hikayesi

Yaz stajı yaptıgım argela firmasinda bana verdikleri proje sipp programının sun sparc solaris makinalar üzerinde derlenmesi idi. Birkaç proje içinden kendim seçmiştim hem sparc makinalar hemde solaris ile ugraşmak beni çekmişti kendine. Bu sevgi dolu yaklaşısıma ragmen sipp programı bana dikenlerini göstermisti.

İlk olarak solaris yüklü sparc sunucu makinede uzaktan baglatı ile baglanıp derlemeye çalıştım. Benim için stajer kullanıcısı yarattılar gayet düşük yetkiler ile kendi çapımda takılıyordum. İlk olarak programın makefile dosyasına baktım. Orda gereken kütüphanelerin bizde olup olmadıgına baktım. Program Openssl e bagımlılık duyuyordu. Openssl kurmaya calıştım o da başka bir programa bagımlılık duyuyordu. Onu kurmak için yola cıktıgımda o da başka bir programa bagımlılık duyuordu. Onu indirdim onu kurarken bu seferde hafıza dolu hatası aldım. Bunun orada derlememin zor olacagına karar verince capraz derleme ( cross compile ) yapalım dedik.

X86 mimarideki bir bilgisayar için sparc sanal makinesi bulmak hiç kolay olmadı. Kurmak için sparc makinenin kütüphaneleri gerekti. Once kendi yetkisiz kullanıcım ile girip almaya calıştım fakat olmadı daha sonra murat abinin yanına en masum halimi takınıp root sifresini istedim. O da dikkatli olmamı soyleyip verdi. İlk basta sparc makinenin bütün kütüphanelerini çekmeye çalıştım fakat olmadı bende bari zipleyim dedim. Bunun için de "gzip -rcv lib" dedim. Bekledim bekledim bitmedi sürekli çalısıyordu. Bugra abiyi cagırdım sordum oo cok surer dedi. Bende başka bir yol aramak için ctrl + c ile sistemi durdurdum. Ondan sonra anladım ki gzip komutu sıkıstırdıgı dosyaların orjinallerini siliyormuş. Root sifresi elime gectikten 1 saat sonra sunucuyu bozmayı başarmıstım. Neyseki kurtarıcılarım vardı Bugra ve Murat abi bir ogleden sonra ugraşıp sistemi kapatmadan ayaga kaldırmayı başardılar.

Sirketteki herkese teşekkür ederim bana gayet anlayışlı davrandılar olur böyle seyler her genc mühendisin başına gelir bazıları kendi yaptıkları hataları anlattılar beni teselli etmeye calıştılar.

Sistem kurtarıldıktan sonra tekrar programı derlemek için ugrastım. Normalde derlenmeyen programı derlemeye calıştım bu sefer hafıza dolu hatası vermedi fakat kurmak için kullanıcı yetkimin olmadıgını soyledi. Murat abiden tekrar istedim verdi ama bu sefer işi saglama almak için Murat ve Bugra abi başımda beklediler. İlk programı derledim. Ondan sonra diger programı ondan sonra da diger programı başarı ile derledi sistem. Sıra sipp ye gelmişti. O da bir sorun yaratmadan derlendi.

Benim için bircok noktadan cok guzel bir hayat tecrubesi olmuştu. Sirketteki herkese sevgilerimle.

Hiç yorum yok: